Tydliga bilder som bekräftar att det inte är vanliga contrails

Alla bilder, utom en, nedan har jag tagit från min fastighet i Bidalite, Torsås kommun, sydöstra Småland i gränsen till Blekinge. Jag upptäcker 2009 att flygplanen börjat lämna långa spår efter sig på himlen, men också att det plötsligt går mer flygplan över himlen. Det har också visat sig att södra Sverige tycks vara mest besprutat. Halland, Skåne och Sydöstra Småland.

Det var en vårdag som jag var ute i trädgården hela dagen. Jag hör att det går mycket flygplan och det ständiga motorljudet är irriterande. Men jag funderar inte så mycket på det. När jag kommer in på kvällen känner mig konstigt sjuk, vilket var obegripligt då jag varit ute i friska luften hela dagen.

Jag förstod inte varför jag plötsligt kände mig förgiftad, för så kändes det. Några dagar senare hör jag alla dessa flygplan igen när jag är ute. Jag minns, att jag tittade upp mot skyn och såg ovanligt långa vita streck på himlen, men funderar inte så mycket på det då. Men på kvällen känner jag mig återigen konstigt sjuk som förgiftad och då minns jag att himlen plötsligt varit full av vita långa streck efter alla dessa flygplan som plötsligt börjat köra över mina trakter. På den här bilden visste jag inget om chemtrails.

DSC_0081 (3)      Jag hade köpt en ny liten kamera och testade den.  När jag sedan såg bilden tyckte jag den var surrealistiske, ja häftig. Långt senare när jag såg bilden igen förstod jag att det var chemtrails jag fotograferat. Himlen är inte normalt blå med vita moln. Himlen ser verkligen konstig ut. Jag har sedan dess försökt uppmärksamma med film och ett långt brev till berörda myndigheter och alla politiker i regering och riksdag, men har mötts av tystnad. Samma tystnad har andra bemötts med, som försökt och krävt få svar på varför de sprider chemtrails.

Dessa bilder nedan visa hur ett enda ”contrails” breder ut sig, vilket är orimligt i förhållande till hur mycket avgaser flygplan  släpper ut, beräknat efter certifierat flygbränsle JET A1, 100 % oktan:  Bensin väger 0,8 kg/ liter.

Beräkning bränsleförbrukning exempel: En beräkning på 100 % oktan för enkelhetens skull. En Boeing drar 1920 liter bränsle per timme, vilket är 1536 kg bränsle per timme. Farten är 900 km/h. På 90 mil producerar flygplanet 2304 liter vatten, vilket blir 25,6 kg vatten per mil. På samma sträcka producerar flygplanet 4608 l koldioxid, (molvikten för koldioxid är 44 vilket ger 2 gram per liter koldioxid) vilket ger 51,2 liter koldioxid per mil, vilket ger 9,2 gram per mil. Totalt släpper alltså ett flygplan ut per mil 25,6 kg vatten plus 0,0092 kg koldioxid, plus 0,85 kg partiklar = 26,4592 kg avgaser per mil, vilket ger 2,64592 kg per km.

Kan dryga 2,6 kg avgaser per km skapa dessa enorma moln? Det är orimligt

Ett enda ”contrails”

DSCN8416

DSCN9777

Här nedan fyra bilder som visar hur ett enda ”contrails” växer sig allt större. Är detta rimligt och normalt? Förklara då vetenskapligt hur detta i så fall går till.

DSCN07541

DSCN07862

DSCN07953

DSCN07994

2012 tog jag dessa bilder som visar här hur chemtrailen sprider sig på tio minuter

_DSC0013DSC_0019 jstI bilden ovan ser man olika stadier hur ”contrailen” utvecklas och sprider ut sig över himlen

DSCN3694Här ovan ser man ett flygplan som är på väg att  korsa en växande ”contrails”. Ett sådant smalt streck från ett flygplan blir alltså ett jättemoln. Hur kan dryga 2,6 kg avgaser per km ge så stora moln?

DSCN6813 (2)Här ser man hur en ”contrails” sprida ut sig över himlen. Är detta logiskt möjligt eller alls rimligt?

Här nedan två bilder där man kan jämföra en nylagd ”contrails”  till höger och en tidigare ”contrails” som växer sig allt större till vänster. Är det möjligt?

DSC_0193 jst 2

Bild 2a

Bilden ovan visar en ”contrails” som breder ut sig som ett draperi över himlen.

Militär spridning av ”contrails”? Inte ett enda flygplan hade transpondern påslagen

_DSC0036

På en timme täcktes himlen av artificiella moln. Himlen var klarblå, plötsligt dök det upp flera flygplan som körde kors och tvärs över himlen och vid kontroll med Flightradar24 hade ingen transponder påslagen. De avslutade med ringar så här. Är det en signal till någon på marken att nu är spridningen klar? Dessa cirklar har nämligen allt oftare dykt upp vid chemtrailsspridning.

_DSC0027

Kimrök – svart chemtrails?

DSCN9140

Dessa mörka streck  är inte skugga utan svart chemtrails troligen kimrök. Jag har ofta sett finska flygplan avge svart chemtrails.

_DSC0021 jst 2

_DSC0031

Det var mycket värre i verkligheten, det var riktigt svart men kameran klarade inte den kontrasten. Först trodde jag att flygplanet som jag såg brann, men sedan såg jag ett flygplan till som lämnade efter sig ett svart spår.

DSCN5471Text 2

DSCN6486 H 10.363 FP CCA937 Ssvart chemtrails

_DSC0037

De mycket mycket sällsynta Mammamolnen nedan

DSCN0891Bilderna över och under är sk Mammamoln som är mycket mycket sällsynta, men som allt fler dokumenterar numera. Jag har aldrig sett dessa moln i hela mitt liv trots att jag vuxit upp på västkusten som har ett mer dramatiskt väder än på östkusten. Jag har heller aldrig sett dessa moln  under alla mina fjällvandringar, men plötsligt har de blivit allt vanligareDSCN0865 jst

Exempel på olika ”k-strimmor” varför bildas olika typer av contrails? Det kan inte bero på olika vindförhållande. Jämför  de två översta bilderna. Där ser man att ”luddet” upphör tvärt på den nedre bilden. Hur kan avgaser bete sig på det viset?

DSCN3631jst

DSCN3630jst1

2014-07-24

_DSC0012 (2)

DSCN3701 (3)

Rutigt och Randigt Så här flyger inte vanligt trafikflyg. Bilderna är från olika tillfällen

DSCN0285

DSCN5197

DSCN7996

Här har man påbörjat ett rutmönster. Flygplan flyger inte i rutmönster

DSCN2427 2013-03-05

DSCN0287

DSCN9130  DSCN8801DSCN9132

_DSC0078 (2)

”Contrails” ger skuggor De här två bilderna nedan visar att spåren lämnar skuggor, vilket ser mycket konstigt ut. Att de lämnar skuggor beror på att de är så täta av partiklar att ljuset inte tränger igenom. Var kommer alla dessa partiklar ifrån? Flygplansavgaserna avger drygt 2,6 kg materia per kilometer. Var kommer då alla dessa partiklar ifrån? Detta bekräftar att dessa spår är något helt annat än avgaser.

_DSC0123

Övriga  bilder får tala för sig själv Artificiella moln kan i formen likna riktiga moln då vindförhållanden och luftfuktighet och höjd bestämmer hur molnen bildas och formar sig och var på jordklotet de bildas och om de bildas vid kusterna, bildas över slättland eller bergiga trakter. Oftast bildar de artificiella molnen olika typer av huvudmolntypen cirrusmoln.  Artificiella moln bildas på flygplanshöjd mellan 10 -12 km den vanligaste flyghöjden, vilket även cirrusmoln bildas.  Man kan dock se att dessa moln skiljer ut sig från naturliga då de ser mer kompakta och silvriga ut, vilket inte vattenånga gör. Dessutom tycks det kompakta utseendet bli alltmer kompakt, det blir tätare och tätare men behåller sin vita silvriga färg. Naturliga moln som växer till av vattendroppar och iskristaller blir gråa. Vad som framkommit nyttjar man aluminiumföreningar, troligen nanoformen aluminiumtrioxid vilket Statens offentliga utredning tar upp i ”Säker utveckling” SOU 2013:70 som gäller hantering av nanomaterial. Troligen sprider de även svavelpartiklar eftersom älgarna nu får frätskador på ryggen. Älgar står ofta under granar när det regnar och granarna filtrerar effektivt luften och när det regnar droppar det svavelsyra ner på älgens rygg. Likaså när älgarna äter av granknopparna så får de svavelpartiklar i ögonen som blir svavelsyra när svavlet kommer i kontakt med de fuktiga ögonen. Älgarna har även ögonskador en del påträffas blinda.

DSCN8010 DSCN8019 DSCN8044 DSCN8045 DSCN9826  _DSC0005Detta moln ovan är inget naturligt cumulonimbus moln. Normala abiotiska förhållandena kan inte bilda dessa moln i dessa trakter i Sverige.  Om det hänt något onormalt som vulkanutbrott, sandstormar etc skulle det kanske kunna bildas konstiga moln även här men de är än mer sällsynta än mammamoln.

DSCN7801SMHI har lagt ut flertalet chemtrailsmoln och förklarar dem som naturliga. De moln som man ser hos dem nu, fanns inte tidigare på deras webbsida. Det är onekligen oroande att våra myndigheter ljuger för oss._DSC0010Dessa moln kan tyckas likna fjädermoln av arten cirrus uncinus och förebådar dåligt väder. Detta är inga naturliga cirrus uncinus moln, de är märkligt täta och vita och det blev inget dåligt väder heller. Nedan ser man flygplanen lämna spår och det översta spåret visar hur det genast börja sprida sig

_DSC0019

DSCN0165

Snart har vi vant oss vid att en normal himmel har artificiella moln? Fast det är gifter de sprider kommer få att bry sig?  Vi får spännande och tilltalande himlar att fotografera och vem bryr sig då om att vi och vår naturmiljö blir förgiftad? Men frågan kvarstår varför sprider de gift över oss och vår naturmiljö som kommer att  både göra oss sjuka och utrota stor del av vår flora och fauna. Den har ju redan påbörjats, utrotningen, men inga ansvariga bryr sig. Varför ljuger våra myndigheter för oss, som SMHI, Naturvårdsverket när det är så uppenbart att de sprider något från flygplanen som breder ut sig över hela himlen. Varför tillåter ansvariga dessa aktörer att skada vår naturmiljö och vår hälsa. Det är obegripligt.

Ministerrådet i Danmark sida 5: Förordning om ändring av förordningen om hantering av vissa biologiska ämnen, bärare och tillhörande material Viktigt besprutningsanordning på flygplan

Solveig Silverin, miljöingenjör

Annonser